I. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Klient ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży, bez konieczności podawania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, rozpoczyna się od dnia następnego po dniu odebrania kupionego Produktu. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczy, że Klient wyśle Sprzedawcy – przed upływem terminu do odstąpienia – jednoznaczną informację, dotyczącą wykonania prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
- Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży, poprzez złożenie Sprzedawcy pisemnego oświadczenia o odstąpieniu na adres:
„Marco i Polo Alkohole świata”, ul.Jana Sierakowskiego 67, 87-600 Lipno lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@marcopoloalkohole.pl. W oświadczeniu o odstąpieniu Klient powinien podać numer zamówienia, nr rachunku bankowego do zwrotu oraz skan dowodu zakupu (paragon, fakturę). - Do złożenia oświadczenia o odstąpieniu, Klient może wykorzystać wzór formularza zwrotu (POBIERZ formularz zwrotu).
- W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@marcopoloalkohole.pl Sprzedawca potwierdzi Klientowi, otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu.
- Produkt może być zwrócony wyłącznie w stanie nienaruszonym (w oryginalnym opakowaniu, wolny od wad mechanicznych spowodowanych przez Klienta).
- W przypadku odstąpienia od umowy Klient ma obowiązek niezwłocznie zwrócić Produkt Sprzedawcy, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Kupujący:
a) zwróci Produkt bezpośrednio w Sklepie Stacjonarnym,
b) odeśle Produkt przed upływem 14-dniowego terminu na adres: „Marco i Polo Alkohole świata”, ul. Jana Sierakowskiego 67, 87-600 Lipno
Do zwracanego Produktu Klient zobowiązany jest załączyć dowód zakupu (paragon, fakturę). - Zwrot Produktu po ustalonym terminie dokonywany bezpośrednio w Sklepie Stacjonarnym lub nadesłany pod wskazany adres przez Klienta – nie zostanie przyjęty przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca nie przyjmuje zwrotu Produktu za pobraniem.
- Klient będący Konsumentem ponosi koszty zwrotu towaru Sprzedawcy.
- Zwracany Produkt powinien zostać zabezpieczony w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w trakcie transportu przesyłki.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca zwróci Klientowi otrzymane od Klienta płatności za zwracany Produkt, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia, czyli kosztów dostarczenia Produktu Klientowi. Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu przez Klienta od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta, do chwili otrzymania od Klienta Produktu objętego Umową Sprzedaży, od której Klient odstąpił lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności poprzez płatność na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
- Klient nie ponosi kosztów zwrotu przez Sprzedawcę płatności za Produkt.
- Sprzedawca ma prawo do odstąpienia umowy sprzedaży w sytuacji, gdy jednocześnie dany produkt wyprzeda się na Sklepie Stacjonarnym, Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym fakcie Klienta i przypadku płatności z góry, zwrócić wpłaconą kwotę na podany przez Klienta nr konta.
II. RĘKOJMIA ZA WADY PRODUKTU
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Sprzedawca nie udziela dodatkowo gwarancji na sprzedawany Produkt.
- Zawiadomienie o wadzie (reklamacja) powinno zawierać w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Klient życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, datę nabycia Produktu, numer zamówienia, rodzaj reklamowanego Produktu, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie reklamacyjne, a także preferowany przez Klienta – sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sprzedawcy dowód zakupu towaru (kopia paragonu lub kopia faktury albo inny dokument potwierdzający zawarcie Umowy Sprzedaży).
- Zawiadomienie o wadzie (reklamacja) Klient powinien przesłać w formie pisemnej na adres: „Marco i Polo Alkohole świata”, ul.Jana Sierakowskiego 67, 87-600 Lipno
- Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji, tj. od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zawiadomienia o wadzie wraz z wadliwym towarem. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę, zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagać będą uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do Klienta o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca rozpatruje reklamacje zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- W przypadku reklamacji dotyczącej uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu, Klient zobowiązany jest spisać w obecności kuriera stosowny protokół szkody, a następnie przesłać uszkodzony towar wraz z protokołem szkody, na adres „Marco i Polo Alkohole świata”, ul.Jana Sierakowskiego 67, 87-600 Lipno
- Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur, dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów